Burgos

11 juni 2017 - Burgos, Spanje

Niet gedacht dat we vandaag al in Burgos aan zouden komen.  Vanochtend voor 7 uur al op de fiets. We waren toch echt uitgeslapen. Omdat het warm zou worden hadden we onze eind bestemming voorlopig opengelaten. We begonnen met eindeloos mooie heuvels, maar lange geleidelijke stijgingen. Eerst lekker fris en later geleidelijk warmer. Na een koffiebreak 2 mensen ontmoet, waar we gister leuk aan de praat geraakten. daar reden we kort mee op. Bleek dat ze de verkeerde afslag hadden genomen. Aad zei wel daar gaat mijn navigatie niet heen, maar ik dacht ook dat we volgens de kaart toch wel goed reden. Bleek uiteindelijk dat we op de route langs de provinciaalse weg uitkwamen. Het was 8 km korter, maar was niet leuk rijden. Door de zondag was het gelukkig niet te druk op de weg.

Maximale hoogte was vandaag z'on 1100 meter. Heuvels van 6%, met op het eind een lekker windje. (Tegen) Burgos ingereden, en achter de cathedraal was weer een alberque. Nieuw gebouw, we slapen op de 5e etage, met veel mensen. Ben benieuwd hoe het slapen gaat, anders zoeken we de volgende keer iets anders. Burgos heeft een schitterende cathedraal. We zitten nu in de schaduw tapas te eten, met een heerlijk biertje. Proost.

1. Renee:
    11 juni 2017
    Proost!
  2. Zus Gerdien:
    12 juni 2017
    Heb je al oordoppen moeten gebruiken? Heb je ook al elke dag een stempel kunnen scoren? Heerlijk zo s'morgens vroeg op de fiets! Hier in Vancouver de laatste dagen nog even cultuur op snuiven.
  3. Petra van den Broek:
    12 juni 2017
    Afgelopen nacht voor het eerst, de oordoppen ingedaan, maar het was erg rustig op de slaapzaal, 12stapelbedden. Tot nu toe is het s nachts erg rustig.