Samos

16 juni 2017 - Samos, Spanje

de eerste foto's van ons verblijf in Astorga. Een gezellige groeps verblijf, lijkt veel op campings waar we ooit in frankrijk op gestaan hebben. Het dinner was voedzaam en ontbijt de volgende ochtend smaakte ook goed (gebakken ei).'s avonds een leuk kaartspel geleerd met 4 Spaanse meiden.

De dag was aangebroken dat we de berg de Cebreiro over moesten. Gewoon beginnen, op tijd stoppen en een slokje water drinken. Het was om 7.00 nog lekker fris. Langzaamaan begon het te steigen, ongeveer op de helft moesten we er iets handen aan trekken. Het was zwaar, maar te doen. Na 4 uur klimmen kwamen we boven, schitterende uitzichten. Nu kregen we nog een toetje en moesten nog een beetje verder steigen naar de piek, alvorens de afdaling begon. Het was inmiddels weer erg warm geworden. En hebben in Samos een alberque opgezocht.  Dit keer boven een café, war we een 2 persoonsnamen hebben. Geen gezelligheid van andere pelgrimsgangers, maar wel lekker rustig. We zitten tegenover een de oudste kloosters in spanje. Op de gang zagen we rijen stapelbedden staan, voor ons des deze keer even niet.