Villafranca del bierzo

15 juni 2017 - Villafranca del Bierzo, Spanje

We waren weer vroeg wakker, ontbijten en om 6,45 op de  fiets, want het zouden warme dag worden en wilde zoveel mogelijk van de ochtend frisheid profiteren. Prachtige ver gezichten, het werd ook steeds weer een stuklje steiler, tot zelf 10%. Na veel stops om water te drinken of iets te eten, bereikten we Crus de Ferro.  Hierna kwam er nog een venijnig stukje van 12%, alvorens de we de lange afdaling in gingen. Hiervan kreeg ik kramp in mijn vingers, zo zwaar moesten we remmen om niet te hard te gaan.  Aad had bij de top bedacht dat we nog wel 45 km verder konden fietsen, om zo dichtbij de volgende berg te overnachten. Maar dat viel nog tegen, want na de afdaling kregen we nog een aantal heuvels. Dat had hij ook niet voorzien. Wat doe je dan heel veel  toppen, met iedere keer een paar slokjes water, want het was de laatste paar uur heel erg warm geworden.  Nu zijn we aangekomen bij weer een alberque, het lijkt op een Franse camping, waar we ons gedouched hebben, de fietskarren zijn weer gewassen, en we zitten aan het bier, met chocolade en nootjes. Lekker uitrusten, want  het valt niet mee hoor.

1. Zus Gerdien:
    16 juni 2017
    Had je ook een steen van huis uit meegenomen om bij Crus de Ferro achter te laten? Waren deze bergen zwaarder dan de Pyreneeën? Top dat het goed gaat.